träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

Måndag måndag måndag

Kategori: Allmänt

Trots veckoslutets "fusk" och kolhydratsfrossa kan jag konstatera att vågen står på samma som sist. Lättnad!Kroppen har dragit ihop sig lite över rygg och bröst men är för övrigt densamma också. Känner mig tightare i kroppen men inget som syns på mätningen.

Förra veckan som det var tänkt:
2 gymkondis, 4 pw, 3 styrka & 2 löp
Förra veckan som det blev:
2 fotbollsträn, 4 pw, 3 styrka.

Jag får va nöjd. Löp och kondition tränas på fotbollsplanen... så är inte orolig att jag försämras på den biten (trots brist på löpning och gymkondis).

Eftersom jag fuskade lägger jag till en vecka på utmaningen. Eller, jag kommer nog köra på tills jag är nere mellan 60-65 på vågen. Måste ner! Mitt knä mår bättre under träning när det blir mindre belastning. Eftersom tyngden i ett steg fyrdubblas (som jag minns det!) vid belastning förstår ni själva att 5 kg kan göra oerhörd skillnad i slitage.

För övrigt gick fotbollsträningen galant. Knäskyddet gjorde att jag vågade köra på lite tuffare och jag kände inget i knät under hela träningen. Däremot har det svullnat upp lite under natten, så det är lite stelt... men inget som gör ont. Imorgon väntar match och då måste jag vara återställd. Så idag låter jag benen vila och återhämta sig. Jag känner också fortf av styrkepasset från i lördags... så får bli en ordentlig vilodag idag. Om jag inte misstar mig så ska jag på massage imon på jobbet :) Känns helt rätt!

Nu ska jag busa med tösen...

Kommande vecka ska jag försöka få till:
1 fotbollsmatch, 1 träning, 5 pw, 2 styrka, 1löp & 1 gymkondis á 40 min
Wish me luck!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: