träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

Utmanad...

Kategori: Allmänt

Linda har utmanat mig till att svara på lite frågor...

– Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you


1. Vad är lycka för dig?
När jag lyckas leva i nuet och vågar vara impulsiv, när jag känner mig 100% trygg tillsammans med andra människor och när jag vet att en människa förstår mig till fullo...& allt det där klyshiga om att "alla ska få vara friska" & "när mitt barn ler mot mig"... :)
2. Hur skulle du beskriva ditt drömbröllop?
På en strand i Thailand/i en påkostad klänning i en fullsatt kyrka/i tingshuset? Ja, jag vet faktiskt inte! Har aldrig varit en sån som drömt om att gifta mig. Den enda drömmer jag har är att leva tillsammans med min nuvarande kärlek. Hur vi sen väljer att "säga ja" får han som vill gifta sig avgöra!
3. Om du hade fått byta namn till vilket du vill vad hade du hetat då?
Oj! Hur ofta funderade man inte på det som liten? Nu vetefasen. Minns inte ens vad jag önskade att jag hette. Hade däremot gärna haft ett roligare efternamn än mitt nuvarande son-namn.... eller mitt kommande son-namn... :)
4. Om du var ett djur vilket skulle du vara då och varför?
Är ju ingen djurmänniska direkt. Men det får väl bli nåt vilt... för jag klarar inte av att dresseras allt för mkt. En spänstig tiger kanske :/
5. Vad tycker du om abort?
Tycker det är okej om man inte har varken viljan eller resurser att ta hand om ett barn... MEN det ska absolut inte användas ist för preventiv medel!
6. Hur ser ditt drömboende ut?
Oj (igen!) Här skulle man ju kunna skriva en minsre novell, haha. När det kommer till inredning vill man ju förändra nåt precis hela tiden... så den passar jag på. Vad gäller placering av det får jag nog välja en plats på bästkusten!
7. Tror du på ett liv efter detta?
Ibland tror jag det... men framförallt så hoppas jag!
8. Om du skulle få leva i en annan tidsepok vilken skulle det vara och vf?
Då jag har väldigt svårt att vara lågmäld, tillbakadragen och spendera för mkt tid i hemmet så vetefasen om jag klarat av att leva mer än 50 år tillbaka i tiden. Tidigare än så hade jag garanterat uppfattats både för högljudd, idérik ochuppriktig för att vara kvinna och stenats eller nåt för mitt beteende :/
9. Vilken kändis hade du velat byta liv med för en dag och vf?
Öhh, ingen! Fyfan för att utsättas för dagens mediapådrag. Fast utan det hade jag gärna bytt med vilken stor fotbollsspelare som helst. Fatta att kunna leva på något man verkligen älskar att göra...
10. Vad skulle du vilja lägga mer tid på men kanske inte hinner?
(har funderat en stund)... Jag är så sjukt nöjd med det mesta nu. Eftersom jag är mammaledig och bara jobbar ett par timmar i veckan tycker ja mig ha lyxen att välja min tid. Det är bra som det är... :) 
11. Vad önskar du dig mest just nu?
En underbar morgondag!

De jag utmanar är (inte 11... men 5):
Sara
Linda
Pauline
Jossan
Sofi

Med frågorna:
1. Vad drömde du (som liten) om att bli när du blir stor?
2. När gjorde du senast "en god gärning" som fick dig att må lite extra bra... och vad var det?
3. Vad har du för skämslåt (som du skruvar upp på radion och dansar till när ingen ser!)?
4. Hur träffade du "mannen i ditt liv"?
5. Vilken är din bästa och sämsta egenskap?
6. Vilken maträtt skulle du välja om du tvingas leva på den resten av livet?
7. Nämn tre saker du är tacksam för och varför!?
8. När skrattade du högt senast och varför?
9. Vem skulle spela rollen som dig i "filmen om ditt liv!?
10. Vad stod det i ditt senast mottagna sms?
11. Vad svarade du;)?

Kommentarer

  • linda säger:

    känner igen mig i många av dina svar, speciellt ditt svar med att leva i en annan tidsepok. ja hade inte varit speciellt poppis några årtionden tillbaka ;)



    Hur är det med knät nu? bättre?

    2012-04-20 | 08:25:12
    Bloggadress: http://www.lalinda84.se
  • Linda säger:

    ja gör gärna det, det hade verligen varit super=)

    å förklara gärna vad swing är oxå=)

    2012-04-20 | 14:30:34
    Bloggadress: http://www.lalinda84.se
  • Sara säger:

    Jag ska ge mig på de här frågorna, bara jag får tillgång till datorn =)

    2012-04-20 | 15:07:21

Kommentera inlägget här: