träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

Att tänka rätt

Kategori: Allmänt

Det finns tusen miljoner miljarder goda skäl till att motionera och äta rätt. Jag tänker inte rada upp dem här - för i stort sett alla känner till dem (mer eller mindre). Vad jag kan göra är att dela med mig av mina känslor och tankar kring träning.

Ta gårdagen till exempel:
Mannen kom hem runt 18 och jag var sisådär sugen på mitt pass som jag planerat tidigare under dagen. Motivationen hade liksom sakta sinat bort under dagen.
Vad jag gjorde? Först och främst hade jag skrivit ut på bloggen hur jag skulle träna... vilket gav en extra sporre. Jag behövde dessutom åka och handla, så bilen skulle ut ur garaget... och då kunde jag lika väl köra förbi gymmet också. När jag väl klev in på gymmet kom suget. Japp, då var det lika bra att köra på. Och om jag mådde gott efter?! Så klart! Jag kom till och med på mig själv med världens tålamod då tösen inte ville sova och var lite smågnällig en bra stund. Det kändes inte det minsta jobbigt - jag mådde så gott!

Andra tankesätt som kan hjälpa till att få dig ur soffan:
-du får inte ta en dusch om du inte ansträngt dig innan (ex. lägg dig och planka, sätt dig 90 grader mot vägg, gör armhävningar... allt så mkt du pallar i tre omgångar!)
-glid omkring i träningskläder hemma (det gör det enkelt att ge sig ut i naturen eller till gymmet. idag finns det ju dessutom en uppsjö av trendiga träningskläder!)
-surfa in på träningsbloggar och andra motivationshöjande sidor för inspiration och motivation.

Exempel på tjejer som peppar/inspirerar mig:
Olga Rönnberg
Anna Lissjanis
Sara Åberg
Linda Åberg

Exempel på andra sidor som kan ge pepp och vägledning:
Styrketräningsprogram
Konditionsträning
I form
Styrkeprogrammet

Och viktigat av allt: MAKE IT HAPPEN!

Slutligen...
Alla förtjänar att må riktigt gott.
Endorfinkickar gör ingen besviken.
Kan jag så kan du!


Kommentarer

  • Sara säger:

    Word! Jag har en tid tänkt och kommit på flera positiva saker jag får ut av min träning (förutom en starkare och snyggare kropp) ;) Men tänkte kanske ta det i ett inlägg någon dag framöver.

    En tjej som JAG verkligen inspirerats utav och som helt och hållet har förändrat min syn på träning och kost/hälsa är Sofie Lindberg, "Kunde jag så kan du" heter hennes blogg och hon har ett riktigt sunt synsätt på livet.. hur hon tränar och äter. Läs den!

    2012-02-16 | 22:51:57
  • linda säger:

    ja träning gör verkligen susen! Man mår tusen gng bättre o som du skriver man får mer tålamod o blir gladare samtidigt. Finns inget negativt med att röra på sig.

    Vilket gym tränar du på?

    2012-02-17 | 09:51:37
    Bloggadress: http://lalinda84.blogg.se/
  • Anna säger:

    Vilket bra inlägghigh five

    2012-02-17 | 19:52:26
    Bloggadress: http://overenskommelsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: