träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

God morgon, väldigt god morgon

Kategori: Allmänt

Har sovit riktigt gott!
Vaknade med samma tanke i huvudet som jag gick o la mig med, nämligen morgonlöp:)

Hoppade direkt i löparkläderna, gav tösen gröt, ploppade i linserna, snörande på skorna.. och iväg!

Solen lyste från klarblå himmel och 3 plusgrader i luften - lovely!
Fick ihop 3,4km. Det var tufft till och från men känslan nu efter dusch och stretch är nästintill obeskrivlig.

Är glad att jag vilat från löpning, för nu hade jag inga små känningar i nedre magen, vilket jag haft tidigare. Så jag antar att jag nu är redo att dra igång -sakta men säkert:)
Det leder mig in på utmaningen för mars - 3 km löpning 1-2 ggr/vecka. Det kan låta lite för den löpvana, men jag vill verkligen fixa det, utan att slita på kroppen eller känna att det blir ett tvång. Så får jag senare öka till 5, 7 och 10 km innan sommaren kommer och det ska hårdsatsas.

Ni får gärna hänga på, fast på ert sätt. Ta en distans som känns ok utan att ni pressar er för mkt. Är du nybörjare så kör 1,5km bara. Öka inte även om du orkar mer utan ligg på ungefär samma distans och förbättra tiden. Och spring inte oftare än 2 ggr/vecka. Det är nämligen inte bara flåset som ska trimmas utan även leder, senor m.m. Som måste vänja sig vid belastningen för att inte ge skador på sikt.
Är du van löpare så kör 10 km eller mer.

Nån som är på?

Kommentarer

  • Sara säger:

    Jag är på.. så fort jag blir frisk bara!

    2012-02-23 | 21:45:53

Kommentera inlägget här: