träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

Lästips

Kategori: Allmänt

Förändring genom kunskap - något jag tror starkt på.
Jag och mannen väljer oftast bort halvfabrikat. Vi kommer därför också försöka hålla oss ifrån det vad gäller tösens mat. Idag får hon både gröt och mjölkersättning, vilket ibland kan kännas sisådär. Men utan rätt kunskap är det svårt att komma runt den industriella processade maten. Den har ju tagit över vårt samhälle helt! Det är 2012 och vår hälsa står förjämnan i fokus.. ändå får man som nybliven förälder kämpa för att inte låta sitt barn blir en del av 'fejkad mat-samhället'.

Imon väntar 'matprat' på BVC med mammagruppen... Då vet jag en mamma som kommer ta upp just denna frågan :)

Nåja, köp eller låna och LÄS. Mats-Eric Nilsson - ÄKTA VARA

Kommentarer

  • linda säger:

    Hej! Nyfiken som jag är så är det alltid kul att få ett ansikte/namn på de som läser bloggen=).

    Såg att du har en liten tjej, hur gammal är hon?

    Nu ligger din blogg på mina bokmärke så kan ja ta del av dina träningstips=)!

    hoppas helgen varit bra!

    2012-02-05 | 10:12:10
    Bloggadress: http://lalinda84.blogg.se/
  • Sara säger:

    Vi väljer också 9 gånger av 10, bort halvfabrikat. Enda gångerna vi nog äter det är när det sererad korv eller så.. men då läder jag ändå så att det är hög kötthalt i. Det som irriterar mig är att det är tamej fasen socker i precis allt. Folk som inte vet, förstår inte att de stoppar i sig massa socker när de tror att de äter nyttigt. Jag förstår att alla inte har kunskapen.. Men det blir nästan som ett lurendrejeri med tex alla "nyttiga" yoghurtar m.m. Man tror att det är jättebra, men innehåller bara skit.

    Jag får skitfåligt samvete när jag matar Neo med barnmatdburkar

    2012-02-05 | 23:09:09
  • Sara säger:

    Men åh.. så fort man kommer åt fel knapp på satans telefonen alltså =)



    Jaja. dåligt samvete vid matning med burkar var det ja.. Men ibland jag man tidsbrist eller att lillen vägrar äta det man stått och lagat i över en timme.. haha. Då åker en burk fram ;)

    Men oftast är vi noga hela familjen. Mest för att man vet hur mycket skräp det kan vara i färdiglagad mat

    2012-02-05 | 23:12:46

Kommentera inlägget här: