träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

Träningstankar

Kategori: Allmänt

Är riktigt sugen på att komma igång med löpningen. Hade planer på att denna månaden börja satsa lite och också springa mina första 5 km detta året. MEN, så skriver Olga i samma stund detta inlägg om löpning efter graviditet. Känner mig träffad på mer än en punkt och har därför beslutat att avstå ett tag till.

Eftersom det inte ens är 5 månader sedan förlossning och jag just börjat trappa ner amningen så kommer jag köra mest cardio på crosstrainer framöver... för att sedan fira min dotters 6 månadersdag med att vara tillräckligt stark i bålen, amningsfri och har fullgod kondition för att fixa fem lugna kilometer :)


När det kommer till bloggen tänkte jag framöver också komma med diverse utmaningar. Det är inget spikat än, men det kommer förmodligen vara en hel del veckolånga utmaningar (som ni alla kan vara med på) till månadslånga utmaningar ni kan välja att ändra om och skräddarsy efter egna tankar och behov. Det viktiga är att vi rör på oss, mår bra och att VI GÖR DET FÖR VÅRAN EGEN SKULL :) 

Så, hur rör ni på er idag?
Själv ska jag nu dra på långkallingar, trycka i ett par linser och göra mig redo för dagens första promenad. Efter lunch blir det ännu en... och ikväll kör jag intervaller på crosstrainer.

God onsdag kära läsare!

Kommentarer

  • Mia säger:

    Tjabba,duktig du är! Själv har jag vilodag idag,skönt! Har haft mys med världens goaste Ella, det blev träning för hjärtat;) Svämmar nämligen över av kärlek när man är i närheten av en sådan goding=) Trevlig kväll....

    2012-02-08 | 19:01:27
  • Sara säger:

    Min dag skulle vara en vilodag.. men beslutade mig för att löpa 4-5 km uppe i Sundänge när jag ändå hade barnvakt. Det slutade med att Göran fick hämta upp mig efter 8km när jag hade sprungit lite fel.. haha

    2012-02-08 | 20:00:00

Kommentera inlägget här: