träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

Trötthet

Kategori: Allmänt

Idag är första gången på väldigt länge jag vaknar av mig själv. Jag hade säkert kunnat somna om en stund till innan tösen vaknar... men kände för lite egentid. Behöver sitta ner och njuta - ta in livet:)
Det händer så mycket just nu och varje dag är en känslostorm i sig. Att bli förälder är precis så fantastiskt som jag önskat. Men det tar också på krafterna. Inte att det är jobbigt på nåt sätt, men jag kräver sååå sjukt mycket sömn. Som inatt, har sovit ca 10h (jag vet, jag är bortskämd som har en 4 mån tös som sover så bra!) och det behöver jag. Är det för att den mentala biten är så svår att ta in så man blir så trött? Eller har det med hormoner att göra?

Att vakna tidigt och börja dagen med ett träningspass var förut det bästa jag visste och jag längtar efter att känna så igen. Nu är jag trött när jag stiger upp...

Nån pratar och tjoar i sovrummet hör jag:) Bäst att gå och dela hennes glädje över denna nya dag!!!

God morgon

Kommentarer

  • Sara säger:

    Den mentala biten, och att inse att man faktist är mamma och pappa nu.. för resten av livet!.. är en skitstor grej att ta in. Själv har jag nog inte fattat det förrän nu när han är över ett år. Innan han var ett år var det ju "bara" ett barn som hängde med mig överallt. Nu, ja nu slåss han och grejer.. så nu ska det börjas med uppfostran.. det känns galen sjukt att jag och M ska uppfostra ett litet barn?! Det är måmga känslostormar man går igenom med första barnet, och speciellt i början. Man kan ju tycka att man har anpassat sig.. men det tar ju jättelång tid! Och även om man inte direkt går och tänker tankar medvetet hela tiden, så gör man nog det hela tiden ändå.. och det är klart att det tar på krafterna.

    Jag har alltid hittat kraften i min träning, och har sällan känt mig mentalt trött över det.. knappt ens när jag hade skador. Men du kommer att komma ur det nu nu känner, det är jag säker på!

    (Moset såg jättegott ut förresten! Jag har provat ett par gånger, men får ALDRIG till det. Det blir bara klistrigt och äckligt =/ Ditt recept tack?!) =)

    Kram

    2012-02-02 | 13:46:35
    Bloggadress: http://saraelicha.blogg.mintraning.se

Kommentera inlägget här: