träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

WHAT A FEELING

Kategori: Allmänt

Vilket väder. Inte superduper skönt i skuggan eller när det blåser, men i lä i solen. Mmmmmmm :) Jag är inte den som gnäller på vädert. Har inget emot varken snö, regn eller blåst - allt har sin tjusning i lagom dos. Men soldagar; kan man få för mkt av dem? Humöret blir bättre & man känner sig piggare. Ja, jag är svag för soldagar. Hyllar därför dessa först vårdagar lite extra :)

Fick bli en promenad ner till stan efter babysimningen för lite shopping och fika med bror&mor. Tog emot att gå hemåt när det var så skönt ute... men både tösen och jag behövde komma hem få i oss mat!

Har också hunnit med att rensa ur lite babykläder och göra plats för nytt. Ut med det gamla och in med det nya. Vårfräscht ska det va! Borde ta tag i min egen garderob också. Eftersom vi flyttade under graviditeten (och från walk in closet till garderob) har jag inte en brytt mig om att packa upp alla mina kläder. Skulle ju inte va helt fel om man hittar nån gammal favorit i källaren som man glömt bort!

Kroppen börjar dra ihop sig lite så det mesta gamla borde passa nu. Känner mig inte längre "tjock" eller "fläskig"... utan börjar bli lite mer nöjd. Har en hel del kvar att gå ner och massor muskler kvar att skaffa mig, men det får ta sin tid. Nu äcklas jag i allafall inte länge av att se på mig själv. Kanske kan låta hårt och hemskt... men jag har inte mått särkillt bra av hur kroppen förändrats. Visst är det värt det när man vet varför och blablabla... men jag vill må bra av att se på mig själv. (Tror kanske att hormonerna har spelat mig ett litet spratt också. För jag har inte ändrats avsevärt i kroppen sedan jag slutade amma (2v sen)... men jag har helt plötsligt börjat acceptera min kropp igen.)
Sen en fråga till alla läsande mammor: Hur lång tid tog det för er hud på magen att dra ihop sig? Kommer den förbli lite slapp? - hur är det för er? (Svara gärna... man kan ju faktiskt vara anonym om man önskar!)




Ska fixa lite kaffe tills mannen kommer från jobbet. Nu blir det familjemys resten av lördagen (& ett pass mage-rumpa).

Njut av varandra... och även av dig själv! Puss o Kram

 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Eftersom jag inte gick upp så mycket så är nog inte jag rätt person att svara på det. Har ju inte så mycket hud kvar där. Men man förändras ju i kroppen och vissa har jättesvårt att få bort det där som ligger extra runt buken. Men jag såg att du hade kommit igång lite med löpningen och det kommer nog ge mycket.

    Hur man ser ut sitter ju jättemycket i huvudet på en. Men skönt att du mår bättre!

    2012-02-25 | 19:29:21
  • linda säger:

    ja har fortf en hel del hängande lös hud på magen. Gick upp rätt mkt oxå, 26,5 kg så det tar väl sin lilla tid. Om nu ens allt försvinner vill säga=/. Min navel är heller inte som den varit, den ha inte gått tillbaka o lär inte göra det heller. Hur som haver har 2 kg kvar till vikten ja hade innan jag blev gravid, men d e inte några kg jag stör mig på utan det är mest den lösa huden på magen, men tycker ändå det börjar dra ihop sig lite mer nu. Kommer i alla mina jeans igen även om de sitter lite tightare nu runt magen/rumpan än innan=) Men tror att allt blir bra om man tränar o rör på sig, så blir man nog nöjd till slut=)



    2012-02-26 | 14:57:32
    Bloggadress: http://www.lalinda84.se

Kommentera inlägget här: