träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

Proteinrikt bröd

Kategori: Allmänt

Snabbt, enkelt och nyttigt.

Ta fram:
4 ägg
1 dl crème fraîche
3 msk rapsolja
1 msk bakpulver
4 msk linfrön
2 dl kruskakli
1 dl solroskärnor
1/2 dl sesamfrön

Sätt på ugnen (180 grader). Lägg bakplåtspapper i en brödform.

Vispa upp äggen lätt för hand, blanda i olja och crème fraîche. Rör ner övriga ingredienser. Häll i den lösa blandningen i formen i grädda 50-60 min.
Viola - klart!

Jag gillar det, men inte mannen (så klart!)
Ska experimentera lite nästa gång och slänga i örter, rivna morötter och russin - inte allt i samma utan givetvis i olika blandningar.

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3205348/images/2012/pic_186144457.jpg" class="image">

Kommentarer

  • Linda säger:

    Åh! Ska baka bröd i helgen så då blir ju detta perfekt =D. Jaa jag vill med och springa! Så roligt med ett nytt mål!



    Vad kul att jag fortfarande inspirerar trots dålig uppdatering just nu :)

    2012-01-25 | 15:51:26
    Bloggadress: http://Blogg.mama.nu/lindasliv
  • Emelie Jalonen säger:

    Jag läser, och tack för senast. Hoppas vi kan ses snart igen!!!

    2012-01-25 | 18:26:22

Kommentera inlägget här: