träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

Träning mot träningsvärk

Kategori: Allmänt

Har märkt att det inte bara är kommentarerna som strular - jag kan inte heller komma åt nån statistik över hur många besökare jag har. Det vore därför trevligt om ALLA läsare lämnade en liten rad med vad ni helst vill att bloggen ska ta upp - träning, recept, mina personliga tankar/erfarheter, tips och tricks, utmaningar m.m. (går att kommentera detta inlägg eftersom jag använder datorn - ni får givetvis vara anonyma om så önskas).


Kände mig som sagt aningen mör igår efter styrkan. Blev därför lite besviken när jag vaknade idag utan minsta lilla känning. MEN, nu börjar smärtan komma smygandes (like it!)... och jag känner att det inte kommer bli en nådig dag.

För att mjuka upp musklerna ordentligt har jag planerat in ett intervallpass på crosstrainer. Upplägget är 10 min uppvärmning, följt av 10x30sek maxtempo - med 20 sek vila i lugnt tempo Då jag inte kört det innan har jag ingen aning om hur det kommer kännas. Kräks jag tidigare så avslutar jag och är jag inte helt utpumpad så kör jag lite extra.
Passet avslutas med den klassiska plankan - följt av låååång dusch och massor av stretching! 

Nu står det skrivet och det finns ingen återvändo...
nu återstår bara att invänta stegrande träningsvärk och mannens hemkomst/min avgång.

Tip top tip top tip tippeli topp... - som musse & co sjunger på disney channel :)
Mår ni tippeli top???

Kommentarer

  • Sara säger:

    Jag brukar heller inte få träningsvärk dagen efter.. utan det kommer sådär härligt(?) efter två dagar när jag kört hårt.

    Jag blir också galen på problemet med kommentarerna.. speciellt eftersom jag oftast bloggar från mobilen då jag har alla bilder där, och det går ju som sagt inte att överföra dem till datorn.. vilket också är sjukt irriterande!



    Har du sett min nya blogg.. eller om den över huvud taget syns på min "vanliga" blogg? Vet inte hur det funkar.. Det är en "underblogg" på den vanliga eller nåt sånt.. Men helst skulle jag ju vilja att den kunde synas även om man inte går in på den vanliga.. och att det inte är nåt lösenskydd på den. Vet du hur man gör? =)

    2012-01-25 | 12:42:55
  • Pauline säger:

    Har säkert frågat de förrut, men hur länge efter förlossningen tog det innan du började träna? Kram

    2012-01-25 | 14:47:35

Kommentera inlägget här: