träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

Tur man är kvinna ;)

Kategori: Allmänt

Undrar om en man hade klarat av att äta lunch, blogga, kolla mail & ansiktsbok, ringa samtal och strukturera upp morgondagen samtidigt... inte så stor chans va?

På lördag vankas det dop för dottra mi, vilket hållt/håller mig fullt sysselsatt hela veckan lång. Kalaset efteråt ska nämligen hållas här hemma, vilket gjort att all ledig tid (dvs. när tösen sussar) går åt till att plocka, fixa, städa, duka, handla, planera, bära bord m.m. Det är full fart - precis som jag gillar det. Och eftersom vi ska hålla till i källaren har vi också haft en anledning att röja undan allt som bara stått sedan inflyttningen, vilket känns riktigt skönt. (Så nu blir man sugen på att dra igång "projekt måla källarlabyrint"... men jaja, en sak i taget.)

Trots detta har jag hunnit med lite fysisk aktivitet i veckan so far. I måndags fotboll, i tisdags promenad och löpning och idag promenad... och ikväll blir det förhoppningsvis styrka ök som planerat. Sen blire nog lugnt fram till söndag om jag ska ha nån chans att få klart allt som återstår.
Får va glad att jag ammar, vilket säkerligen bidragit till att jag redan tappat ca 3 kg och ett par centimeter i omkrets sedan kosten ändrades 1 januari!

Dagens lunch - baconlindad lax, broccoli, råris och massor av vatten.


Har föressten fått nys om att det inte går att lämna kommentarer, vilket jag tycker är märkligt. Jag skulle därför uppskatta om ni lämnade en rad eller två. Ni kan väl ge mig ert bästa snabblunchtips:)

Nähä, kanske borde blåsa upp lite ballonger innan tösen vaknar.
Ha de!

Kommentarer

  • Sara säger:

    Lämnar en liten rad här.. och kan väl dela med mig av något som man kanske INTE ska äta som snabblunch - Kesella med blåbär och musli. Bättre än ingenting, men när det blir tidsbrist blire så ibland ?/ Kul att du har börjat blogga igen!

    2012-01-12 | 16:05:07
  • Hanna säger:

    Kul att du börjat blogga igen, nu får du ta med mej på rejäla träningspass snart tycker jag. 1 löptur i veckan ihop iaf?:) Appråpå mat, jag stekte köttfärs, blandade i lök, champinjoner, vitlök, kryddor, tomatpure... Till det blev det gurka, tomat o andra grönsaker, riktigt smidigt, snabb lagat och gott, och hyfsat nyttigt enligt mej. Sen imon ska vi göra pannkaks rullar med det i el pirog med detta. (Inte lika nyttigt dock;). Tack o hej. Hörs imon!! Kram

    2012-01-12 | 20:17:33
  • Pauline säger:

    Kul att du börjat blogg igen, men gör det inte till ett "måste" de är då man lessnar :P

    SV: Ja, jag hoppas verkligen min mage bara hade ett dumtspel och blir normal igen, har varit så skönt att kunna äta vad man vill, när man vill!

    2012-01-13 | 17:42:13

Kommentera inlägget här: