träningstokig

let your outside reflect the beauty inside

Ont på fel ställe :/

Kategori: Allmänt

Tösen har börjat tykännas och blir akut ledsen bara man råkar lämna rummet eller vända ryggen till. Sötis! Helst ska jag ha henne i famnen eller vara inom en arms räckhåll hela tiden. Detta gör det lite svårt att få sysslor gjorda, tex träning. Jag som skulle köra stenhårt i veckan?! Så, mkt mamma/dotter-tid och träningen får förläggas till kvällstid när hon lagt sig.

Körde ben/rumpa som planerat igår: kickbacks,  knästående benlyft, benlyft, höftbrygga, utfall, benlyft med åtta och jägarstol (& lite plankor för magen som avslut). Blev sjuuuukt matt och förväntade mig ha aningen ont i benen. Istället var det magen som värkte vid minsta lilla vridning i sängen (träningsvärk som satt i sedan söndagens pass). Ajajaj! Det är också magen som gjort sig till känna hela dagen. Är sååå öm! Tycker det är skönt när man känner av smärtan vid gång och smålyft... men varje gång jag skrattat har jag förbannat mig själv. Har dock varit lite mör i benen och kände av orkeslötheten i dem när jag gick med vagnen i backar idag. Så kanske att det blir lite träningsvärk imon istället.
Hursomhelst så tänkte jag köra mage ikväll, men det är helt uteslutet. Går inte! Får istället bli lite armar (dips, armhävningar & hantelrodd). Ett av mina mål för 2012 är ju att klara minst 25 armhävningar. Har ingen aning om hur många (eller få!) jag klarar idag. Får nog testa det.

Imon jobbar mannen dag, vilket gör att jag kan ge mig ut på en kvällslöpning. Längtar redan:)

Nähä, armarna skulle få lite stryk ja. Chopchop! Hur många armhävnignar klarar ni??? (- på tårna givetvis.)

Kommentarer

  • Linda säger:

    haha va tvungen o testa o jag klarade 11 st sen vågade ja inte försöka på en 12e för då hade ja dimpt i golvet. får nog börja träna armmusklerna lite mer=)

    2012-03-07 | 13:06:33
    Bloggadress: http://www.lalinda84.se
  • Sara säger:

    Ska testa bara jag blir frisk och har träningskläderna på mig =)

    2012-03-07 | 14:52:15
    Bloggadress: http://saraelicha.blogg.se/mintraning
  • Linda säger:

    Mellan 45-50 tror jag det va sist jag provade. Nu har jag inte tränat på en månad....blä.

    2012-03-07 | 20:01:01
    Bloggadress: http://blogg.mama.nu/lindasliv

Kommentera inlägget här: